Πέμπτη, 1 Νοεμβρίου 2018

FROM THE VASTLAND-DAEVAYASNA (Album Review)

 Μια διετία μόλις μετά το "Chamrosh", το Ιρανονορβηγικό σχήμα του των From The Vasltand επιστρέφει με το πέμπτο του έργο. Η κλασική black metal ταυτότητα τους συνεχώς και στεριώνει, κάτι που στο φετινό "Daevayasna" προφανώς θα βοήθησαν και μελη των Gaahls Wyrd και Den Saakaldte.
 Αποτέλεσμα εικόνας για from the vastland daevayasna


Ήδη με το αρχικό "Fall Into Duzakh", καταλαβαίνουμε τι μέλλει γενέσθαι, καθώς ξεφεύγει από το πιο ωμό στοιχείο του προκατόχου του, "Chamrosh", κάνοντας το αποτέλεσμα πιο ψυχρό, ταιριαστό με το Νορβηγικό σκηνικό που βλέπει ο ιθύνων νους της μπάντας, Sina.

Το "Sinful Oblivion" καταφέρνει να ενώσει κάποια ανεπαίσθητα στοιχεία της Περσικής κουλτούρας που έβγαζε το πρώτο άλμπουμ της μπάντας, με πιο πολλά σκοτεινά και κλασικά black metal περάσματα, ενώ το "Agas" προσδίδει όγκο και ένταση μέσα από τα δυσαρμονικά του στοιχεία.

Το ομώνυμο του δίσκου, "Daevayasna" γίνεται πιο μελωδικό και ατμοσφαιρικό, ενώ στη συνέχεια προσωπικά μου θύμισε και λίγο Emperor με το ερεβώδες και μεγαλοπρεπές του ύφος. Mε το "Sickle Of Melmedas" μπερδεύονται μέσα  αρκετά groovy death στοιχεία, ξεδιαλύνοντας το τοπίο από τα κλασικά black metal μοτίβα τα οποία όμως θα συναντήσουμε στη συνέχεια με το "The Cadaver's Tower".

Τέλος, τον δίσκο σφραγίζει το "As The Gray Clouds Rain", που ταιριάζει με την εποχή που διανύουμε. Το εν λόγω κομμάτι κλείνει με έναν δραματικό και ψυχρότρόπο το σύνολο του άλμπουμ, ενώ φέρνει στο προσκήνιο ξανά επιθετικά riffs, και λεπτομέρειες της Σκανδιναβικής black metal κουλτούρας.

Οι From The Vastland, αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση στον Νορβηγικό ακραίο ήχο, ενώνοντας πολλές πληροφορίες, μεταξύ των οποίων το κλασικό 90s παίξιμο, τη ψύχρα και την παγωνιά στις κιθάρες, ενώ δεν παραλειπει να βάλει κάποια πράγματα πιο κοντινά στην avant-garde μουσική. Επίσης για ακόμα μια φορά ο Sina ασχολείται θεματολογικά με τον αρχαίο πολιτισμό της ιδιαίτερης πατρίδας του.

(8/10)

Γιάννης Χαρτζανιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: